Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Test Citroën C5 X Plug-in Hybrid, ultiem comfort
    • Test elektrische Fiat 500 3+1
    • Opel Corsa heeft software update nodig om te kunnen koelen
    • 4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto
    • Autotest Mercedes-Benz EQA 250 Business Solution
    • Waar op letten bij private lease van een elektrische auto?
    • Vreemde geluiden onder motorkap Peugeot 508
    • Je leaseauto alleen zakelijk gebruiken? Dat levert je nauwelijks extra werk meer op
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Driving-Dutchman

    Brabus S 850 6.0 Biturbo is the Boss! Een bezoek aan de werkplaats in Bottrop

    Auto 26-06-20151 reactie

    Ben je van plan om een Mercedes-Benz te kopen, maar vind je een standaard model wat te braaf of niet snel genoeg? Dan kan je altijd nog kiezen voor een Mercedes-Benz AMG model. Wil je een Mercedes-Benz AMG kopen, maar vind je dat er daar al te veel van rond rijden? Of vind je een AMG niet snel genoeg? Dan is er altijd nog Brabus! Ik ging op bezoek bij Brabus in Bottrop en één ding is zeker, aan de titel van dit verhaal lieg ik niets! Bij Brabus houden ze van de overtreffende trap, Brabus is the Boss!

    Sinds 1977 kun je in Bottrop terecht als je vind dat je Mercedes-Benz wel erg lijkt op alle andere Mercedessen. Individualiteit, of op maat is natuurlijk lastig bij serieproductie. Dat hadden ze bij Brabus al vroeg ingezien, dus kan je in Bottrop je Mercedes-Benz aan al je wensen laten aanpassen. Hoe ze dat doen, dat mocht ik uitgebreid bekijken.BRABUS S 850 6.0 Biturbo Driving-DutchmanMet gezonde spanning in mijn lijf meld ik me bij Brabus aan de Brabusallee. Eenmaal binnen begon de rondleiding. Eerst door een kleine showroom, daarna door naar de planningsruimte waar iedere morgen de monteurs verzamelen en hun opdrachten krijgen. Aan de wand hangen wensen van klanten uit de hele wereld en met name uit het Midden Oosten.  Mijn mond valt open als de PR-medewerker een order laat zien van een klant die vijftien (15!) G-Klasse 6×6 besteld, alsof het niets is.

    Drie maanden bezig met een auto

    Voor Brabus niks bijzonders, dergelijke klanten hebben ze wel vaker. Uiteraard moeten de 6×6-en wel even motorisch aangepast worden en krijgen ze allemaal een ander interieur. De wand hangt helemaal vol met opdrachten, dus de monteurs hebben nog wel even werk. Er zijn genoeg mensen met een gevulde portemonnee die bereid zijn om bij Brabus te shoppen. Gemiddeld is Brabus ongeveer drie maanden bezig met het aanpassen van een auto.BRABUS S 850 6.0 Biturbo Driving-DutchmanDoor naar de werkplaats. Hier wordt iedere auto uitelkaar gehaald en aangepast aan de specifieke klantenwens. Dit kan van alles zijn, interieur, exterieur of op motorisch vlak. Een beetje meer pk’s, geen enkel probleem. Na de werkplaats kom ik in het atelier. Hier bevinden zich voornamelijk mannen die druk in de weer zijn met leer en andere stoffen. Dat wij als Europeanen bepaalde zaken wat minder fraai vinden zoals bepaalde kleurencombinaties in het interieur, daar malen ze in andere delen van de wereld totaal niet om. En bij Brabus is de wens van de klant heilig.

    Onze gids vroeg of we zin hadden in een ritje. Nou, zoiets hoef je mij natuurlijk niet te vragen!

    Na de werkplaats kon ik ook nog een kijkje nemen in een paar andere afdelingen. Onder andere waar Brabus klassiekers restaureert en verkoopt. En in de  werkplaats waar ze motoren ontwikkelen en aanpassen. Als een motor eenmaal klaar is, kan die aan de ‘dyno’. Dit is een testbank waar men motoren test op vermogen en koppel. Bij Brabus kunnen ze zelfs een aantal racecircuits simuleren. En dat dit serieus wordt genomen blijkt wel uit het feit dan Brabus als het moet de motor zelfs 24 uur achter elkaar op vollast kan laten draaien.

    Proefritje met de Brabus S 850 6.0 Biturbo!

    Na de rondleiding nog een fotoshoot met de Brabus S 850 6.0 Biturbo. Volgens Brabus “Die stärkste und schnellste Luxuslimousine der Welt mit 850 PS, 1.450 Nm, 350 km/h Vmax und exklusiver Multimedia-Ausstattung”. Onze gids vroeg of we zin hadden in een ritje. Nou, zoiets hoef je mij natuurlijk niet te vragen! Zo gezegd zo gedaan, eerst een fotolocatie gezocht en daarna een stukje rijden.BRABUS S 850 6.0 Biturbo Driving-DutchmanNadat de PR medewerker de “S” even warm had gereden was het mijn beurt. Ik kan je vertellen, dat ga ik nooit meer vergeten. Toen ik het gaspedaal intrapte, beleefde ik iets wat volgens mij nog het dichtst bij bij teleportatie komt. Voor je het weet ben je weg, ben je vooruit gegaan, maar weet je niet hoe snel en hoe ver, ongelofelijk! En het geluid uit de uitlaten, niets uit mijn automotive carrière komt ook maar in de buurt van dit geluid en deze beleving. Wat bizar snel is deze auto. En dat in een S-Klasse nota bene. De 200 kilometer per uur is zo aangetikt en de 250+ kilometer per uur ook. Dit is niet normaal.

    Deze “S” kan sneller dan 400 km/h!

    Deze “S” kan sneller dan 400 kilometer per uur, maar is elektronisch begrensd op 320 kilometer. Dit omdat de banden snelheden boven de 320 kilometer per uur niet aankunnen. Althans de banden om de 21 inch velgen op “onze” S. Normaal zitten er 20 inch velgen op en dan grijpt de elektronische begrenzing in bij 350 kilometer per uur.

    BRABUS S 850 6.0 Biturbo Driving-DutchmanVolgens Brabus is de binnenspiegel het meest overbodige ding in de Brabus S 850 6.0 Biturbo. Waarom zou je daar ook in kijken, als je toch weet dat je niemand je kan inhalen.  Geen enkele andere auto (behalve de Bugatti Veyron) kan je inhalen. En met snelheden boven de 300 kilometer per uur is het ook niet eens verstandig om in je binnenspiegel te kijken.

    Deze dag bij Brabus vergeet ik nooit meer, wat een ervaring en wat een vakmanschap. Als ik ooit de staatsloterij win, dan koop ik een Brabus want Brabus is the Boss!!

    • Bekijk alle foto’s van de Brabus S 850 6.0 Biturbo op onze Facebook pagina.

    • Bekijk alle foto’s van ons bezoek aan Brabus op onze Facebook pagina.

     

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous Article(P)review Volvo V60 Cross Country T5 en V40 D2
    Next Article Review Henny Hemmes Honda Civic Type R: Supersnel en toch allround

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Test Citroën C5 X Plug-in Hybrid, ultiem comfort

    By Yuri Van Koeveringe

    Test elektrische Fiat 500 3+1

    By Driving-Dutchman

    Opel Corsa heeft software update nodig om te kunnen koelen

    View 1 Reactie

    1 reactie

    1. Rob Blom on 26-06-2015 15:38

      Gaaf dat je daar geweest bent Mark! What’s next? AMG?? 🙂

      Reply

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    Dutch on Wheelz

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    • Rudi op AdBlue verwarmingselement Ford Ranger geeft de geest
    • Kees Roeleveld op Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Auteurs

    Rob Blom
    Meer van deze auteur en zijn artikelen.

    Yuri Van Koeveringe
    Meer van deze auteur en zijn artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2022 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?