Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Autotest Mercedes-Benz EQA 250 Business Solution
    • Waar op letten bij private lease van een elektrische auto?
    • Vreemde geluiden onder motorkap Peugeot 508
    • Je leaseauto alleen zakelijk gebruiken? Dat levert je nauwelijks extra werk meer op
    • Autotest Volvo C40 Recharge Twin Pure electric
    • Autotest Land Rover Discovery Sport R-Dynamic PHEV
    • Autotest Peugeot 308 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid
    • Welke autoverzekering heb ik nodig?
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Jeep Grand Cherokee, cruisen op hoog niveau

    Auto 23-07-2015Geen reacties

    Ik bevind me in een brede comfortabele leren stoel met uitzicht over een enorme motorkap van de Jeep Grand Cherokee, die eindigt in een imposante grille. Het schuifdak gaat automatisch open terwijl ik luister naar een briljant geluidssysteem. Mijn passagier zit even riant, terwijl ze een route uitstippelt op het overzichtelijke touchscreen van het multimedia systeem, bestemming: Duitsland. Ik zet de versnellingsbak in D en de 3.0 liter diesel trekt vlot op, op weg naar een plek waar hij zichzelf kan bewijzen.

    Om me heen kijkend, knik ik goedkeurend. In hoeverre de nieuwe Italiaanse eigenaar invloed heeft uitgeoefend op het design en het interieur van de nieuwe Jeep Grand Cherokee weet ik niet, maar ik vind het de mooiste, lekkerst rijdende en prettigste Cherokee ooit.

    De nieuwe Jeep Grand Cherokee, cruisen op hoog niveau rechtsvoorSubtiel?

    Hoewel SUV’s natuurlijk altijd beesten van auto’s zijn qua formaat en presence, doet de Cherokee daar nog even een schepje bovenop. En dan reed ik ook nog eens met de Summit uitvoering, de dikste die er is. Die enorme grill kent zijn gelijke niet in SUV-land. Helaas gemaakt van plastic, heeft het de uitstraling dat je dwars door muren heen kunt rijden, onverwoestbaar en verre van een bescheiden subtiele auto.

    Maar loop je om de Cherokee heen, dan verandert dat. Want hoewel het formaat maatje XXL is, heeft de auto een zeer evenwichtige vorm waardoor hij er aan de zijkant helemaal niet zo enorm uitziet. En hoewel lekker dik met twee mooie chromen pijpen, is de achterzijde verre van lomp.  (Wist je trouwens dat deze auto in Amerika gezien als een Mid-Sized SUV, een midden maatje).

    De nieuwe Jeep Grand Cherokee, cruisen op hoog niveau grill

    Snelle diesel

    Ik reed met de 3 liter V6 Multijet diesel, die 250 pk en 570 Nm aan koppel heeft. Dit blok, afkomstig uit de schappen van Fiat, is een zeer goede combinatie met de Cherokee. Want hoewel het de auto geen racemonster maakt en er snellere varianten zijn (zoals de SRT met een 6,4 liter benzine en 468 pk) sleurt ie de 2.400 kilogram zware auto toch even in 8 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur. En daarbij maakt hij nog een aardig geluid ook.

    Hij sleurt de 2.400 kilogram zware auto in 8 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur

    En weet je nog dat de navigatie werd ingesteld richting Duitsland? Uiteraard heb ik daar voor jullie legaal gecheckt wat de topsnelheid is van dit bakbeest: 205 kilometer per uur op de teller. Dat lijkt misschien niet zo snel, maar geloof me, dat is voor zo’n grote auto aardig indrukwekkend.

    Comfort

    Waar je overigens totaal niet aan tekort komt in de Grand Cherokee is comfort. De stoelen zitten lekkerder dan bij jou thuis en hebben niet alleen verwarming, maar ook koeling. Op warme dagen als het leer te heet wordt, kun je zachtjes koele lucht uit de leuning laten komen, subtiel je rug afkoelend, wat een luxe.

    Zoals gezegd reed ik met Summit uitvoering waar alles op en aan zit. Zoals een overzichtelijk en duidelijk multimedia systeem met Harman Kardon boxen, die zelfs bij hoge volumes perfect helder geluid geven. En heb je zin in rust, dan zet je alles uit, want door een zeer goede isolatie -zo heeft de Grand Cherokee twee lagen in zijn zijruiten- is de auto bijzonder stil van binnen.  En ik kan je zeggen dat in een dergelijke stilte, op zulke comfortabele stoelen, met zo’n hoog uitzicht en met 160 kilometer per uur cruisen, een heerlijke ervaring is. How to Shut Down Unlicensed Casinos: https://onlinecasinos-australia.com/blog/unlicensed-casinos-australia.html

    De nieuwe Jeep Grand Cherokee, cruisen op hoog niveau interieurOff en on

    Onroad rijdt de Grand Cherokee prima. Het is zeker niet de scherpste SUV die je kunt kopen, maar hij is niet bang voor bochten, zeker niet als je em in de sportstand zet. Hobbels neemt ie met zijn luchtvering echt heerlijk, je zoeft eroverheen, waarbij je soms zachtjes op en neer gaat. Ik ging zelfs op zoek naar heuveltjes in de weg omdat dat zo lekker comfortabel voelde.

    Helaas ben ik niet zwaar offroad gegaan. Ik heb in Duitsland wel een aantal stevige bospaden geprobeerd, maar die waren haast een teleurstelling. De Grand Cherokee doet dat allemaal zo easy, dat de uitdaging compleet weg is. Maar ik twijfel er niet aan, dat hij zeker zijn mannetje staat in het zware terrein en een hoop andere SUV’s het nakijken geeft.

    De nieuwe Jeep Grand Cherokee, cruisen op hoog niveau rechtsachterConclusie

    Het Italiaanse bewind heeft de nieuwe Jeep Grand Cherokee goed gedaan. Niet alleen is het de mooiste, maar ook de lekkerst rijdende Cherokee so far. Daarbij krijg je ook nog alle comfort die je maar nodig hebt. Maar dit alles is niet goedkoop, zeker niet in Nederland met zijn fijne belastingen. Want voor de 3.0 V6 Multijet diesel in de Summit uitvoering, moet je maar liefst  101.590 euro neerleggen, waarvan 43.548 euro belasting. Maar dan heb je ook wel wat.

    Voor meer foto’s, kijk op onze Facebook.

    Technische gegevens

    Brandstof: Diesel
    Cilinderinhoud: 2.987 cc
    Vermogen: 250 pk
    Koppel: 570 Nm
    Acceleratie: 0-100 km/h: 8,2 sec
    Topsnelheid: 202 km/h
    Versnellingsbak: 8 versnellingen, automaat
    Gem. opgegeven verbruik: 7,5 l/100 km
    Gewicht: 2403 kg
    Prijs vanaf: € 82.590,00
    Prijs testauto: € 101.590,00

    Plus
    + Luxe
    + Ruimte
    + Comfort
    + Zowel goed off- als onroad

    Min
    – Verbruik
    – Prijs

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleIs het een coupé? Is een hatchback? Is het een crossover? Ja, het is een Infiniti Q30!
    Next Article Hij is terug! De Honda Africa Twin, maar nu met 1.000 cc

    Related Posts

    By Rob Blom

    Autotest Mercedes-Benz EQA 250 Business Solution

    By GastPublisher

    Waar op letten bij private lease van een elektrische auto?

    By Driving-Dutchman

    Vreemde geluiden onder motorkap Peugeot 508

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    Dutch on Wheelz

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    • Rudi op AdBlue verwarmingselement Ford Ranger geeft de geest
    • Kees Roeleveld op Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Ron op Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Auteurs

    Rob Blom
    Meer van deze auteur en zijn artikelen.

    Yuri Van Koeveringe
    Meer van deze auteur en zijn artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2022 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?