Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • 4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto
    • Autotest Mercedes-Benz EQA 250 Business Solution
    • Waar op letten bij private lease van een elektrische auto?
    • Vreemde geluiden onder motorkap Peugeot 508
    • Je leaseauto alleen zakelijk gebruiken? Dat levert je nauwelijks extra werk meer op
    • Autotest Volvo C40 Recharge Twin Pure electric
    • Autotest Land Rover Discovery Sport R-Dynamic PHEV
    • Autotest Peugeot 308 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Rob Blom

    De redenen waarom de Renault Espace Initiale Paris relaxt rijgenot is

    Auto 20-07-20152 reacties

    Wat een mooie auto, wat een luxe, je krijgt wel veel voor je geld, wat-rijdt-ie-lekker, zo hee die zit lekker zijn opmerkingen die ik het meest heb gehoord over de nieuwe Renault Espace Initiale Paris. Echter bijna steevast gevolgd door een ‘Maar het blijft een Renault’.

    En die laatste zin betekent vooral één ding: het kwaliteitsimago van Renault is door producten uit het verleden nog niet op het niveau waar de Fransen graag zouden willen zijn. Kortom; Renault moet zich bij deze mensen opnieuw bewijzen. En die kans probeert de Franse autofabrikant met de Espace crossover te pakken.

    Dit is de reden waarom de Renault Espace Initiale Paris relaxt rijgenot is Driving-Dutchman1Van MPV naar crossover

    Yep, de Espace was een flinke MPV. En nu is het een crossover. Waarom? Omdat er geen markt meer is voor MPV’s, die inmiddels overgenomen is door SUV’s. Maar omdat die vaak wel erg groot zijn is de crossover bedacht. De nieuwe Espace is lang niet zo groot en dus ruim als de MPV waar je hele gezinnen met 8 kinderen en ook nog een boel bagage mee kon nemen.

    Toch is er ook in deze nieuwe Espace veel zitruimte aan boord die optioneel uitgebreid kan worden met twee extra stoelen achterin. Daarbij moet gezegd worden dat deze extra stoelen groot genoeg zijn voor kleine kids tot maximaal een meter vijftig. Boven die lengte wordt het er snel benauwend.

    Dit is de reden waarom de Renault Espace Initiale Paris relaxt rijgenot is Driving-DutchmanZiet er groot uit (en is dat ook)

    Aan de buitenkant oogt de Espace best groot, totdat je hem naast een gemiddelde SUV zet en je het grote verschil ziet. Maar door het  forse diepe dashboard voelt de Espace binnenin wel lekker groot aan. Dan het comfort: ik, en met mij vele anderen, kennen Renault als uitblinker in comfort. Renaults rijden lekker en zitten vooral heel goed. En dat is in de Espace niet anders. Zodra je gaat zitten in de lederen stoelen voel je het al: hier tuf ik op mijn gemak mee naar Zuid Frankrijk en dezelfde dag weer terug ook. De stoelen in de Initiale Paris uitvoering waar ik mee reed waren ook nog eens elektrisch verstelbaar en hadden een massagemogelijkheid.

    Heel fraai is ook het entertainmentsysteem alias boordcomputer. Daar vandaan wordt echt bijna alles dat in de auto elektrisch gestuurd is geregeld. Als je bijvoorbeeld de stoelen van positie verandert, vraagt de auto je op het iPad-actieheld display of je deze weergegeven stand wilt opslaan. Hoe bizar is dat en hoeveel makkelijker kan het allemaal nog? Iedere keer denk ik dat een autofabrikant aan het einde van de technische mogelijkheden zit, en iedere keer komt er weer een andere fabrikant met nieuwe of nog betere mogelijkheden.

    De nieuwe Renault Espace is een onderscheidend designobject geworden waarmee je opvalt.

    Er zijn in ‘mijn’ Espace Initiale Paris vele kleine handigheidjes aangebracht zoals de elektrische bediening van de rugleuningen van de tweede en derde zitrij. Een druk op de knop en alle leuningen klappen om. Wil je ze niet allemaal plat hebben? Dan is er voor ieder leuning een afzonderlijk knopje. Om het comfort van de Espace te vergroten heeft Renault in de Initiale Paris-uitvoering de demping van het onderstel elektronisch instelbaar gemaakt. Er zijn vier rijmodi en samen met de 4Control vierwielsturing past de Espace zich aan jouw ideale voorkeur aan. Het onderstel voelt erg goed aan en geeft niet de indruk het lastig te krijgen als de omstandigheden wat moeilijker worden.

    Dit is de reden waarom de Renault Espace Initiale Paris relaxt rijgenot is Driving-DutchmanRust in de auto

    Waar Renault ook goed in geslaagd is, is de rust binnenin de auto. De 1.600 cc dieselmotor is nauwelijks hoorbaar, zo goed is de auto geïsoleerd. Het geeft tijdens het rijden een serene rust in de wagen waar je heerlijk van kunt genieten en in kunt ontstressen. Als je niet van stiltes houdt, dan luister je via het entertainmentsysteem naar je favoriete muziek in sublieme geluidskwaliteit, want ook dat is goed geregeld in de nieuwe Renault Espace.

    Vanzelfsprekend is de Renault Espace uitgerust met alle verkrijgbare veiligheidssystemen en optiepakketten. Je rijdt deze auto vanaf bijna 43 duizend euro. Daarvoor heb je al veel opties die je bij andere merken extra bij moet bestellen. Ook hierin onderscheiden de Fransen en nog een aantal merken zich van vooral de Duitse merken.

    Dit is de reden waarom de Renault Espace Initiale Paris relaxt rijgenot is Driving-DutchmanMotor licht, versnellingsbak top

    Net als in de Nissan X-TRAIL mis ik met dezelfde 1.600 cc dieselmotor in de Espace net dat kleine beetje extra pit. Het is niet dat de motor niet snel of sterk genoeg is, maar hij voelt alsof hij best hard moet werken om de 1.648 kilo wegende Espace te kunnen verstouwen.

    En dan reed ik nog met de 160 pk versie, er is ook een handgeschakelde 130 pk diesel. De automatische versnellingsbak in mijn Espace schakelt trouwens voortreffelijk naadloos en smooth. Voor de benzinerijders is er alleen een 1.600 cc viercilinder met 200 pk in combinatie met een automatische versnellingsbak.

    Dit is de reden waarom de Renault Espace Initiale Paris relaxt rijgenot is Driving-DutchmanConclusie

    De nieuwe Renault Espace is een onderscheidend designobject geworden waarmee je opvalt. De Initiale Paris uitvoering zit bomvol gave en handige hulpmiddelen die je leven in de auto heel aangenaam maken. De Espace is een reisauto pur sang, echt een genot om lekker relaxt mee te rijden.

    Afgezien van het discutabele kwaliteitsimago zou je het risico kunnen nemen om in de garantie- of leaseperiode met de Renault Espace te gaan rijden. Je krijgt veel ruimte, luxe en opgestoken duimen voor je geld. Wat er na de fabrieksgarantie of lease met de Renault Espace gebeurt zien we dan wel weer.

    Dit is de reden waarom de Renault Espace Initiale Paris relaxt rijgenot is Driving-DutchmanEn genot? Ja genot! Omdat relaxt rijden bij mij onder de noemer genot valt, ik beleef plezier aan het rijden met de Renault Espace.  

    Technische gegevens
    Brandstof: Diesel
    Cilinderinhoud: 1.598 cc
    Vermogen: 160 pk
    Koppel: 380 Nm
    Acceleratie: 0-100 km/h: 9,7 sec
    Topsnelheid: 202 km/h
    Versnellingsbak: 6 versnellingen, sequentiële automaat
    Gem. opgegeven verbruik: 4,7 l/100 km
    Gewicht: 1.634 kg
    Prijs vanaf: € 42.990,00

    Plus
    + Uitstraling
    + Ruimte
    + Luxe
    + Standaard uitvoering

    Min
    – Technisch imago

    Bekijk meer foto’s van de Renault Espace op onze Facebook pagina.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleMcLaren 675LT ‘Longtail’ binnen half jaar uitverkocht
    Next Article Is het een coupé? Is een hatchback? Is het een crossover? Ja, het is een Infiniti Q30!

    Related Posts

    By GastPublisher

    4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto

    By Rob Blom

    Autotest Mercedes-Benz EQA 250 Business Solution

    By GastPublisher

    Waar op letten bij private lease van een elektrische auto?

    View 2 Reacties

    2 reacties

    1. Hans Toekomst on 20-07-2015 09:53

      Waarom toch steeds weer terugkomen op het kwaliteitsimago van een merk dat zich al sinds de Laguna II Phase 2 heeft gerevancheerd voor de Phase 1, en perfecte, probleemloze auto’s in elkaar schroeft.

      Reply
      • Rob Blom on 20-07-2015 09:58

        Hoi Hans, dank voor je reactie. Ik heb ervaren dat het kwaliteitsimago van Renault bij velen nog steeds niet goed is (zie laatste zin van de eerste alinea). Renault heeft met de Espace een nieuwe kans gecreëerd om dit imago op te poetsen. De tijd zal leren of dat samen met de door jou aangestipte Laguna gaat lukken.

        Reply

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    Dutch on Wheelz

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    • Rudi op AdBlue verwarmingselement Ford Ranger geeft de geest
    • Kees Roeleveld op Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Ron op Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Auteurs

    Rob Blom
    Meer van deze auteur en zijn artikelen.

    Yuri Van Koeveringe
    Meer van deze auteur en zijn artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2022 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?