We kennen allemaal Dyson van die highend stofzuigers die allemaal net even te duur zijn, maar wel het Apple-verlangen in ons losmaakt. Vorig jaar liet sir James Dyson al weten dat zijn bedrijf elektrische auto’s wilde gaan produceren in Engeland. Met de aanschaf van een enorm terrein lijkt die droom weer één stap dichter bij de werkelijkheid.
Dyson elektrische autoEen nieuwe terrein 

Dyson heeft namelijk een groot vliegveld uit de Tweede Wereldoorlog, Hullavington Airfield, aangekocht. Hier zal het bedrijf 260 miljoen pond in investeren om state-of-the-art elektrische technologieën te ontwikkelen, zoals solid state accucellen, Artifical Intelligence en hoge snelheids EV-motoren.

“Our growing automotive team is now working from Dyson’s state-of-the-art hangars at Hullavington Airfield,” aldus company CEO Jim Rowan. “It will quickly become a world-class vehicle testing campus where we hope to invest £200m, creating more high-skilled jobs for Britain. We are now firmly focused on the next stage of our automotive project strengthening our credentials as a global research and development organization.”

Zie hieronder een impressie van het nieuwe terrein:

Op het terrein zullen waarschijnlijk ook uitgebreide testcircuits komen voor het door de mangel halen van elektrische auto’s. Hiervoor worden onder andere een stukje echt circuit, deel offroad, wasbord trajecten en andere terreinen gebouwd .

Het is spannend om te zien of Dyson daadwerkelijk op tijd is om een plekje te veroveren in de zeer snel ontwikkelende EV-wereld. Met hun nieuwe terrein zijn ze in ieder geval een stapje dichterbij. En van stofzuiger naar auto klinkt niet veel gekker dan van Paypal naar Tesla.

Deel.

Over de schrijver

Yuri Van Koeveringe

Als enthousiaste liefhebber van alles met twee en vier wielen volgt Yuri van Koeveringe (1978) al sinds lange tijd actief al het auto- en motornieuws. Met een stiekeme voorkeur voor al het moois dat uit Italië komt, schrijft hij artikelen over allerlei aspecten van het auto- en motornieuws en test hij zowel auto's als motoren. In het dagelijks leven rijdt hij in een Alfa Romeo Mito en op een Ducati Multistrada.

Laat een reactie na: