Suv- en terreinwagenfabrikant Range Rover heeft het voor elkaar gekregen een van hun auto’s voor Nederlandse zakelijke rijders in de 20 procent bijtellingsregeling te krijgen.
Je moet dan wel genoegen nemen met een diesel en louter voorwielaandrijving, maar who cares, de Range Rover Evoque eD4 Coupé is een gaaf ding om te zien en die vierwielaandrijving hebben we ook niet echt nodig.
Aan de basis van het 20 procents-verbruik en uitstoot liggen de aerodynamica van de Evoque Coupé, voorwielaandrijving en de nieuwe en volgens Range Rover efficiëntere Ingenium motorenfamilie. De eD4 dieselmotor verstookt volgens de New European Driving Cycle (NEDC) gemiddeld 4,2 liter diesel per 100 kilometer en stoot 109 gram CO2 per kilometer uit.
Alternatief voor de kostenbewuste privé-rijder
Range Rover benut naar eigen zeggen het bijtellingsvoordeel natuurlijk optimaal en introduceert twee Business Editions met een rijkere uitrusting tegen een scherpe meerprijs. “Zo zijn de Business Editions ook een alternatief voor de kostenbewuste privérijder”, aldus het persbericht.