Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • 4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto
    • Autotest Mercedes-Benz EQA 250 Business Solution
    • Waar op letten bij private lease van een elektrische auto?
    • Vreemde geluiden onder motorkap Peugeot 508
    • Je leaseauto alleen zakelijk gebruiken? Dat levert je nauwelijks extra werk meer op
    • Autotest Volvo C40 Recharge Twin Pure electric
    • Autotest Land Rover Discovery Sport R-Dynamic PHEV
    • Autotest Peugeot 308 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Rob Blom

    Infiniti Q50 goed alternatief voor toonaangevende Duitsers

    Auto 13-10-2015Geen reacties

    In november 1985 formeerde Nissan een top-secret task force team dat een nieuw luxe automerk op de markt moest zetten. Het nieuwe merk moest de concurrentie met grote Amerikaanse en Europese luxe-merken in de Verenigde Staten aangaan.

    In juli 1987 kreeg het nieuwe merk een naam – ‘Infiniti’. Vier i’s en een logo met twee centrale lijnen die naar een oneindig punt aan de horizon wijzen, symboliseren het verlangen om altijd vooruit kijken, naar nieuwe horizonnen en het oneindige, naar Infiniti.Infiniti Q50 goed compromis en prijstechnisch alternatief voor toonaangevende Duitsers Driving-DutchmanValue for money

    Nederland is niet voornamelijk een land voor auto’s met een kont oftewel sedans. De markt die er is wordt gedomineerd door BMW met de 3 en 5 serie, Mercedes-Benz met de C en E klasse en Audi met de A4 en A6. Maar er is ook nog Infiniti met de Q50, een strakke, maar vooral anders uitziende super-de-luxe middenklasser met kont.

    De Q50 positioneert zich tussen de BMW 3- en 5-serie en Mercedes-Benz C- en E-klasse. De laagst geprijsde Q50 mét automaat heeft ongeveer dezelfde prijs als een handgeschakelde instap 3-serie, C-klasse of A4, en is meer dan tienduizend euro goedkoper dan een eveneens handgeschakelde 5-serie, E-klasse of A6. En daarmee is de Infiniti Q50 op dit moment het beste prijstechnische alternatief voor de bijna onttroonbare Duitsers.

    Infiniti Q50 goed compromis en prijstechnisch alternatief voor toonaangevende Duitsers Driving-DutchmanAmerikaanse looks met Duits tintje

    De drie Duitse merken hebben wereldwijd naam en faam gemaakt. Maar vooral in de Verenigde Staten raken de Duitsers toch wel wat klanten kwijt aan Infiniti. En dat komt omdat de Japanners hun auto’s de looks van een Amerikaan met een vleugje Duitse invloed hebben gegeven, ze betrouwbare techniek toepassen en omdat de modellen rijk uitgerust en prijstechnisch zeer competitief zijn.

    Binnenin de nieuwe Q50 valt vooral en meteen op dat het dashboard er moderner uit is gaan zien. De chique klassieke uitstraling van de Infiniti 70-series heeft plaatsgemaakt voor een moderne en sportieve look en feel. Ook de cockpit heeft een sprong in de toekomst gemaakt, maar waarom Infiniti de omlijsting ervan nog steeds in zo’n grof huis laat zitten, begrijp ik dan weer niet.

    Infiniti Q50 goed compromis en prijstechnisch alternatief voor toonaangevende Duitsers Driving-DutchmanRuwe bolster

    Infiniti belooft ons dus luxe premiumwagens en dat is ze met de Q50 ook zeker gelukt. Maar je verwacht ook in een auto terecht te komen die zo smooth als de Mercedes of sportief als de BMW aanvoelt. De Q50 heeft net niet de finesse van bijvoorbeeld de Mercedes-Benz C 350 e of de sportiviteit van de BMW 3-serie. De Infiniti is een ‘ruwe bolster’ geworden waar nog wel het een en ander aan kan worden fijn-geslepen.

    Om te beginnen met het bandengeluid binnenin de auto. Vanaf 80 kilometer per uur begin je ze aardig te horen. Niet storend, maar zeker meer dan in een auto in deze klasse. Dan het stop-start systeem. Dat is een beetje te traag tijdens het starten en je voelt met een trilling heel duidelijk dat de motor gestart wordt. Ook dit is weer niet hinderlijk, maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld Mercedes-Benz dus wel voelbaar. Het zijn slechts kleine dingetjes die opvallen, maar die de Q50 zeker niet slechter maken. Bovendien is de prijs van een rijk uitgeruste Infiniti altijd nog een stuk lager dan die van een vergelijkbare Duitser.

    Infiniti Q50 goed compromis en prijstechnisch alternatief voor toonaangevende Duitsers Driving-DutchmanStatement tegen gevestigde orde 

    Als je naar de details van de Infiniti kijkt en die vergelijkt met Mercedes-Benz en BMW zal je zien dat Infiniti het iets minder nauw neemt met de afwerking. De Q50 zit wat grover in elkaar en de naden van portieren, schermen en andere plaatdelen wijken wat van elkaar af. Dit wil niet zeggen dat de Q50 niet goed in elkaar zit. Het zegt alles over de doelen die de fabrikant stelt. Je ziet dit terug in het prijskaartje. Je hebt aan de Infiniti een perfecte auto, maar de echte finesse zie je toch meer bij de Duitsers. Anderzijds maken de ‘grovere’ details de Q50 een wat robuustere auto die je het gevoel geeft dat je er niet heel voorzichtig mee hoeft te doen.

    Een ding is wederom zeker, de Infiniti Q50 is opnieuw een aparte verschijning op de Europese wegen. Het design komt wel dichter in de buurt van met name Mercedes-Benz, doch blijven beide merken zeer onderscheidend. Ook in de Infiniti ben je zeker geen grijze muis. Je maakt in elk geval een statement tegen de gevestigde sedan-orde.

    Infiniti Q50 goed compromis en prijstechnisch alternatief voor toonaangevende Duitsers Driving-DutchmanConclusie

    De Q50 heeft net niet de klasse van een Mercedes-Benz C-klasse en net niet de sportiviteit van een BMW 5-serie (vanaf 48 duizend euro), maar ook zeker net niet het prijskaartje van deze twee. Het is wel een robuuste auto die meer voor sportiviteit dan voor luxe opgaat. Als je onderscheidend wil zijn en kunnen genieten van evenveel premium luxe als de Duitsers, maar voor een lagere prijs, dan is de Infiniti Q50 een auto die zeker op je bucket list moet staan.

    Technische gegevens:
    Brandstof: Diesel
    Cilinderinhoud: 2.143 cc
    Vermogen: 170 Pk
    Koppel: 400 Nm
    Topsnelheid: 230 km/h
    Versnellingsbak: 7 versnellingen automaat
    Gewicht: 1.644 kg
    Prijs vanaf: 36.900 euro
    Prijs gereden uitvoering: 48.450 euro

    Infiniti Q50 goed compromis en prijstechnisch alternatief voor toonaangevende Duitsers Driving-DutchmanFoto’s: Alex Spinder Bright Young People. Bekijk meer foto’s op onze Facebook pagina.

    Plus
    + Prijs
    + Comfort
    + Uitstraling

    Min
    – Bandengeluid
    – Stop-start systeem

    [grwebform url=”https://app.getresponse.com/view_webform_v2.js?u=BJQ3i&webforms_id=395503″ css=”on” center=”off” center_margin=”200″/]

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleDe BMW R 1200 RT, een trouwe en luxe vriend
    Next Article XL1, de Volkswagen die wel zuinig is?

    Related Posts

    By GastPublisher

    4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto

    By Rob Blom

    Autotest Mercedes-Benz EQA 250 Business Solution

    By GastPublisher

    Waar op letten bij private lease van een elektrische auto?

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    Dutch on Wheelz

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    • Rudi op AdBlue verwarmingselement Ford Ranger geeft de geest
    • Kees Roeleveld op Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Ron op Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Auteurs

    Rob Blom
    Meer van deze auteur en zijn artikelen.

    Yuri Van Koeveringe
    Meer van deze auteur en zijn artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2022 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?