Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Test Citroën C5 X Plug-in Hybrid, ultiem comfort
    • Test elektrische Fiat 500 3+1
    • Opel Corsa heeft software update nodig om te kunnen koelen
    • 4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto
    • Autotest Mercedes-Benz EQA 250 Business Solution
    • Waar op letten bij private lease van een elektrische auto?
    • Vreemde geluiden onder motorkap Peugeot 508
    • Je leaseauto alleen zakelijk gebruiken? Dat levert je nauwelijks extra werk meer op
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Rob Blom

    Infiniti Q70 Hybrid geen grijze muis

    Auto Elektrisch 17-04-2015Geen reacties

    Hoewel ik in een grijze reed, is de Infiniti Q70 Hybrid zeker geen grijze muis. In de week dat ik ermee reed, had ik continue het gevoel in iets bijzonders te rijden. En in iets heel veiligs en kwalitatiefs goed.

    De tijd heeft het al geleerd, Infiniti-moederbedrijf Nissan weet hoe ze een goede auto moeten bouwen. Ik durf te zeggen dat de Japanners met Infiniti de kwaliteitslat voor de Duitsers enorm hoog hebben gelegd. En ook die voor de eveneens Japanse Lexus van moederconcern Toyota.

    Of het door de Duitse kentekenplaten kwam weet ik niet, maar ik werd door veel mensen bekeken. De Infiniti maakt veel reacties los, waarvan een aantal tot het emotionele aan toe. “Dat is een gave auto!”, “Zo zeg, deze heb ik nog nooit gezien”, “Dat is een mooi model zeg” en “Wat is dit voor merk?” heb ik het meest gehoord. Een enkeling zei dat hij (inderdaad, er was geen enkele vrouw die dit heeft gezegd) de auto niet mooi vond. En over smaak valt nu eenmaal niet te twisten.

    Infiniti-Q70-DrivingDutchman-DashboardPrijs is een lachertje

    Afgaande op de reacties en mijn eigen gevoel, zou het dus zomaar kunnen dat als Infiniti wat bekender en erkend(er) wordt, je de uitgesproken modellen wat vaker op de Nederlandse wegen tegenkomt. Zeker als je bedenkt dat je voor de prijs van een aangeklede Infiniti bij de Duitse concurrenten een stuk minder luxe meekrijgt. Daarbij rijdt de Infiniti zeker niet slechter dan vergelijkbare modellen van onze oosterburen.

     Zes cilinders, een super soepele automatische versnellingsbak en luxe en comfort die zijn weerga niet kent.

    Als je wilt genieten van heerlijk rijden in een luxe slee, dan zit je met de Infiniti Q70 goed. Zes cilinders, een super soepele automatische versnellingsbak en luxe en comfort die zijn weerga niet kent. Binnenin de Infiniti is het een mix van sportief, retro en vintage onderdelen. De cockpit met snelheidsmeter en toerenteller doet denken aan klassieke sportwagens terwijl het notenhouten-look dashboard knipoogt naar met hout afgewerkte Amerikaanse reiswagens uit de jaren 50 en 60. Het analoge klokje in het midden van het dashboard geeft de Infiniti een vintage trekje. Ze moeten alleen nog wel even wat aan het multimediasysteem doen. De bediening zit nu bovenop het dashboard en moet natuurlijk naar de middenconsole verhuizen waar je arm rust. En als ze dan toch bezig zijn, combineer de volumeknop dan even met die menuknop. Overigens kunnen het navigatie- en multimedia-systeem ook met de stem bedient worden.

    Infiniti-Q70-DrivingDutchman-frontAls bestuurder voel je je chauffeur in je eigen auto. Als je om je heen kijkt is alles groot. De ruimte waar je zelf in zit, het stuur, de middenconsole, de bijrijdersplaats en de ruime diep liggende achterbank. Alles in de Infiniti riekt naar luxe en comfort. Het is mooi, maar komt in de buurt van de kitsch-grens. Gelukkig blijft het daar net onder. Koop de Q70 Hybrid niet om zijn kofferruimte. Want die valt door de tractiebatterij kleiner uit dan bij de niet hybride versies. Vier kratten met aan weerszijden een koeltas kunnen er net in en een opgevouwen kinderwagen misschien net, maar dan heb je het ook wel gehad.

    Rij-technisch goed voor elkaar

    (Rij)technisch zit de auto perfect in elkaar. Het actieve onderstel is een goed compromis tussen zeer smooth en comfortabel tijdens normaal rijden en sportief op hogere snelheden. Het onderstel strijkt slecht wegdek en drempels glad alsof het de beste strijkbout ter wereld is. Ook de rijhulpmiddelen doen het goed. Zodra je zonder richting aan te geven van rijbaan wisselt, waarschuwt de Infiniti je even. Als je niet luistert corrigeert de auto de fout even voor je. Dit gebeurt trouwens ook als je wel richting aangeeft maar er een auto naast je in de dode hoek zit. De kans op een ongeluk wordt hiermee aanzienlijk kleiner.

     Het onderstel strijkt slecht wegdek en drempels glad alsof het de beste strijkbout ter wereld is.

    De 3,5-liter V6 benzinemotor werkt in goede harmonie met de elektromotor. Samen leveren ze heerlijk veel vermogen entrekkracht in een breed toerengebied. Op welk moment je ook gas geeft, de Q70 reageert direct en adequaat. Daarbij spoort het heerlijke geluid van de V6 je aan om nog meer gas te geven. Hij klinkt fijn en downsizen is echt nog niet nodig. Op een ritje Amsterdam – Maastricht en terug verbrandde ik 8,3 liter benzine per 100 kilometer. En dat is niet slecht voor 364 hongerige paarden.

    Infiniti-Q70-DrivingDutchman-rearOkee, als je flink gas geeft gaat het sneller. Het blijft wel echt gaaf om in 5,3 seconden de 100 kilometer per uur aan te tikken. En zeker om ‘onwetenden’ met verbaasde blikken achter je te laten. Maar daar koop je de Q70 niet in de eerste plaats voor. De automatische versnellingsbak is een autotechnisch pareltje. In de Eco-stand schakelt de bak als een heet mes door de boter. In de sportstand gaat het schakelen wat ruwer, maar het blijft nog steeds een uiterst soepele overbrenging tussen de motor en de versnellingsbak.

    Conclusie

    Ben je uitgekeken op de gevestigde Europese dikke bakken, of wil je gewoon wel eens iets anders proberen? Bezoek dan eens een van de Infiniti centers en ga een stukje rijden. Of je de auto nu wel of niet koopt, je zult hoe dan ook van het proefritje genieten. Is het niet om het bekijks dat je met de auto hebt, dan is het wel om de luxe die je hebt en die je het gevoel geeft dat je in je huiskamer zit te relaxen.

    Infiniti-Q70-DrivingDutchmanTechnische gegevens
    Cilinderinhoud: 3.498 cc
    Cilinders/kleppen: 6/24
    Max. vermogen: 364 pk bij 6.800 tpm
    Max. koppel: 380 Nm bij 1.800 – 2.600 tpm
    Acceleratie 0-100 km/h: 5,3 sec.
    Topsnelheid: 250 km/h
    Versnellingsbak: 7 versnellingen, automaat
    Gem. Verbruik: 6,2 l/100 km
    Gewicht: 1.794 kg
    Prijs: vanaf: € 52.700

    Plus
    + Onderscheidend
    + Kwaliteit
    + Brandstofverbruik

    Min
    – Kofferruimte
    – Verouderd multimediasysteem

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleBAM! Hybride Peugeot 308 R met 500 pk, 730 Nm en vierwielaandrijving
    Next Article De top 6 auto’s die je anders nooit had gekocht (of had willen kopen)

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Test Citroën C5 X Plug-in Hybrid, ultiem comfort

    By Yuri Van Koeveringe

    Test elektrische Fiat 500 3+1

    By Driving-Dutchman

    Opel Corsa heeft software update nodig om te kunnen koelen

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    Dutch on Wheelz

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    • Rudi op AdBlue verwarmingselement Ford Ranger geeft de geest
    • Kees Roeleveld op Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Auteurs

    Rob Blom
    Meer van deze auteur en zijn artikelen.

    Yuri Van Koeveringe
    Meer van deze auteur en zijn artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2022 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?