Ze zijn de afgelopen jaren met bosjes tegelijk over de toonbank gegaan, de kans dus dat je een Mitsubishi Outlander PHEV voor onderhoud in de werkplaats krijgt is aanzienlijk. Mocht het nou zijn dat je na het onderhoud de service-interval indicator niet kunt resetten, lees dan dit artikel. 

In de werkplaats is al van alles geprobeerd om de service-interval indicator te resetten. De functie is wel beschikbaar in de diagnoseapparatuur, maar functioneert niet. Ook resetten via remote online diagnose blijkt niet mogelijk omdat het een handmatige procedure is en de monteur besluit om contact op te nemen met de Automotive Techline van onderdelenleverancier Mijngrossier. Daar is het probleem al bekend en hebben ze eerder met dit bijltje gehakt.

Service-interval reset Mitsubishi Outlander PHEV

De service-interval indicator van de plug-in hybride Mitsubishi Outlander PHEV dient handmatig gereset te worden. De handmatige service-reset kan alleen uitgevoerd worden als het contact uitgeschakeld is. Dit wordt uitdrukkelijk in de procedure beschreven, maar in de praktijk blijkt dat hier vaak overheen wordt gelezen.

Zo kun je de service-interval indicator van een Mitsubishi Outlander PHEV resetten

Druk de schakelaar in tot je het steeksleutel symbool ziet

Druk nadat je het contact hebt uitgezet eerst de schakelaar met het menu-symbool achter de richtingaanwijzer schakelaar in. In het instrumentenpaneel zie je nu bij de TRIP-indicator het menu veranderen. Scroll door het menu door net zo vaak op de schakelaar te drukken tot de steeksleutel, het symbool voor een mechanisch probleem of elektrische fout, weergegeven wordt.

Zodra je het steeksleutel-symbool ziet, druk je nogmaals op de menu-schakelaar en houd hem ingedrukt tot het symbool begint te knipperen. Laat nu de schakelaar los en druk hem nogmaals in om hem vervolgens weer los te laten. Op het display wordt nu weergegeven dat de service-indicator gereset is.  

Deel.

Over de schrijver

Rob Blom

Rob Blom is gek op alles wat wielen heeft. Hij is zijn carrière begonnen als automonteur en via automotive en automotive aftermarket bedrijven in de mediawereld terechtgekomen. Nu is hij Driving-Dutchman en helpt hij automotive bedrijven bij de promotie van hun producten en diensten. Rob heeft een passie voor autoracen, klassieke auto's en (V-Twin) motoren, snelle sportwagens en vierwielaandrijving. Privé heeft Rob op dit moment een KTM 990 Adventure en een Audi A4 Avant Allroad Quattro.

Laat een reactie na: