Het immens populaire C-crossover segment is een model rijker, de Lexus UX. De UX (Urban Explorer) komt beschikbaar met een 2.0-liter benzinemotor en als hybride. 

De Lexus UX is 4,5 meter lang, 1,84 breed en 1,52 hoog, de voor en achterwielen staan 2,64 meter uit elkaar. Volgens Lexus heeft de UX een draaicirkel van 10,4 meter. Een nieuwe 2.0-liter viercilinder benzinemotor levert een vermogen van 171 pk en is gekoppeld aan een eveneens nieuwe Direct Shift-CVT. De hybride uitvoering heeft dezelfde motor, maar zeven pk meer en als voorwielaandrijver of E-Four vierwielaandrijving verkrijgbaar.  

Lexus stapt met premium UX Urban Explorer in C-crossover segment Driving-Dutchman

De Lexus UX 250h is uitgerust met Predictive Eco Drive dat de rijgewoonten van de bestuurder en de wegcondities analyseert en de capaciteit van de batterij hier optimaal op afstemt. Een andere primeur is volgens Lexus de Predictive State of Charge (SOC).

Als de bestuurder volgens de routebegeleiding van het navigatiesysteem rijdt weet SOC wanneer het de elektrische rijmodus kan inschakelen om de efficiency te verhogen en de batterij steeds maximaal op te laden. Ook op basis van de verkeersinformatie van het navigatiesysteem kan het systeem de batterij van de UX zo veel mogelijk opladen vóór een eventuele opstopping, zodat de auto daar langer volledig elektrisch kan rijden.

Lexus stapt met premium UX Urban Explorer in C-crossover segment Driving-Dutchman

De voorstoelen van de Lexus UX zijn 6- of 8-voudig verstelbaar en de bedieningsknoppen van de audio-installatie zijn geïntegreerd in de comfortabele polssteun. De Lexus Climate Concierge verbindt de stroming van warme en koele lucht door de auto met de verwarmbare en geventileerde stoelen. Voor het interieur is keuze uit bekleding van stof, leder en een combinatie daarvan, in vijf kleuren.

Deel.

Over de schrijver

Rob Blom

Rob Blom is gek op alles wat wielen heeft. Hij is zijn carrière begonnen als automonteur en via automotive en automotive aftermarket bedrijven in de mediawereld terechtgekomen. Nu is hij Driving-Dutchman en helpt hij automotive bedrijven bij de promotie van hun producten en diensten. Rob heeft een passie voor autoracen, klassieke auto's en (V-Twin) motoren, snelle sportwagens en vierwielaandrijving. Privé heeft Rob op dit moment een KTM 990 Adventure en een Hyundai H200 om hem van A naar B te vervoeren.

Laat een reactie na: