Dat Fransman Ludovic Lazareth een extreme customizer van motoren is, wisten we al van de LM847, een motorfiets met vier wielen en een 4,7-liter V8 Maserati motorblok. In dit artikel kijken we naar een beschaafdere, maar zéker niet minder fraaie gecustomisde neo classic, de Suzuki RG400.
De Suzuki RG400 was in Japan een van de populairste en snelste lichte motoren van de jaren 80. De 400 cc viercilinder tweetakt met uitlaatkleppen, roterende inlaat en vier dikke Mikuni zijcarburateurs sprak tot de verbeelding van veel Aziaten. Reden voor Lazareth om er iets speciaals mee te doen en er een neo classic voor zichzelf van te maken.
Yamaha R1, Öhlins en Brembo
Aan het motorblok heeft Lazareth niets gewijzigd, maar verder is er niet veel van de originele RG400 overgebleven. Monseigneur Lazareth maakte een compleet nieuwe achterkant passend bij de gemodificeerde originele tank. Het frame werd vervangen door een slank en elegant buizenframe.
Het nieuwe frame is gekoppeld aan de deels gemodificeerde wielophanging van een Yamaha YZF-R1. De 17 inch wielen hangen in Michelin superbike rubber en Öhlins schokdempers en Brembo remmen met 340 millimeter voorremschijven maken het plaatje compleet.