Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • 4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto
    • Autotest Mercedes-Benz EQA 250 Business Solution
    • Waar op letten bij private lease van een elektrische auto?
    • Vreemde geluiden onder motorkap Peugeot 508
    • Je leaseauto alleen zakelijk gebruiken? Dat levert je nauwelijks extra werk meer op
    • Autotest Volvo C40 Recharge Twin Pure electric
    • Autotest Land Rover Discovery Sport R-Dynamic PHEV
    • Autotest Peugeot 308 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Rijtest Kia Niro Plug-in Hybrid
    By Driving-Dutchman

    Rijtest Kia Niro Plug-in Hybrid

    Auto 11-10-2018Geen reacties

    Elektrisch rijden is hot! Kia komt later dit jaar op de markt met een volledig elektrische Niro. Is de tijd al rijp voor een volledig elektrische auto, of biedt een plug-in hybrid een beter alternatief? Wij maakten alvast een opwarmrondje met de Niro in PHEV vorm. 

    De Niro zien we sinds zijn introductie in 2016 veelvuldig in het Nederlandse straatbeeld. Het is een van de vele modellen die te koop zijn in het zeer populaire cross-over segment. Begin dit jaar breide Kia het gamma van de Niro uit met de plug-in hybride aandrijflijn, die de Niro deelt met de Hyundai Ioniq. De Niro heeft een stoer uiterlijk. De auto doet modern aan door de LED-verlichting en strakke lijnen. De plug-in hybrid Niro onderscheid zich van zijn broertjes en zusjes door verschillende blauwe accenten aan de voor- en achterzijde. En de extra laadklep uiteraard.

    Rijtest Kia Niro Plug-in Hybrid

    In het interieur zitten we goed en kijken we uit over een modern dashboard. Doordat de accu’s in de vloer van de auto zijn verwerkt is het interieur erg ruim. De Kia is voorzien van moderne zaken als Apple CarPlay en Android Auto. Ook adaptieve cruise-control is aanwezig, net als lane-assist. 

    Hybride

    De Niro is al sinds zijn introductie als hybride op de markt, die wordt aangedreven door een elektromotor bij lage snelheden en door een benzinemotor op hogere snelheden. Ook kunnen ze samenwerken om maximaal vermogen te leveren. Tijdens het remmen wordt de kinetische energie die normaal gesproken verloren zou gaan omgezet in elektriciteit die wordt opgeslagen in de accu’s. Deze teruggewonnen energie kan vervolgens weer door de elektromotor gebruikt worden.

    Rijtest Kia Niro Plug-in Hybrid

    De plug-in hybride werkt in principe hetzelfde als de hybride versie, met het verschil dat de accu’s ook via de stekker opgeladen kunnen worden. De Niro plug-in hybride heeft een grotere elektromotor (45kW) en een grotere laadcapaciteit (8,9 kWh). Zo kan Kia de Niro nog zuiniger maken. 

    Je kan bij de Niro zelf kiezen of je elektrisch wilt rijden of in hybride modus. Kies je ervoor om volledig elektrisch te rijden dan kan je volgens Kia tot 58 kilometer volledig elektrisch rijden. Wij kwam tot 45 kilometer, met ingeschakelde airco tijdens een van de warmste zomers in tijden, dat wel. Het grote voordeel van een plug-in hybride is dat hij vervolgens op de verbrandingsmotor door kan rijden. Tot wel 700 kilometer op een tank! 

    Rijden

    Kia heeft bij de ontwikkeling van de Niro al rekening gehouden met het elektrificeren van de auto. De accu’s liggen daarom in de vloer van de auto in plaats de kofferruimte. Dit komt het zwaartepunt en de gewichtsverdeling uiteraard zeer ten goede. Je zou verwachten dat de Kia Niro daardoor strak op de weg ligt en goed stuurt. Dat ligt echter toch niet iets genuanceerder. De Koreanen hebben de auto comfortabel afgeveerd, waardoor overhellen hem niet vreemd is. 

    Rijtest Kia Niro Plug-in Hybrid

    Wij begrijpen wel dat de Niro een populaire keuze is. Hij is erg ruim en comfortable. De Kia Niro Plug-in Hybrid biedt een alternatief voor wie nog niet klaar is om volledig elektrisch te rijden. De range is enorm en je kan er in theorie toch een redelijke afstand elektrisch mee rijden. Hoezo, range anxiety? 

    Kia Niro Plug-in Hybrid
    Motor: 1580cc 4 cilinder lijn 
    Vermogen: 141 pk bij 5.700 toeren
    Koppel: 265 Nm bij 1000 toeren
    Transmissie: 6-traps automaat
    Aandrijving: Voorwielen
    0-100 km/h: 10,8 seconde
    Topsnelheid: 172 km/h
    Gewicht voor wegenbelasting: 1494 kilogram 
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 1,3 l./100 km
    Co2 uitstoot: 29 g/km
    Prijs: 36.695,- euro

    Rijtest Kia Niro Plug-in Hybrid
    Rijtest Kia Niro Plug-in Hybrid
    Rijtest Kia Niro Plug-in Hybrid
    Rijtest Kia Niro Plug-in Hybrid
    Rijtest Kia Niro Plug-in Hybrid
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleRijtest nieuwe Toyota AYGO, heeft ie alles?
    Next Article Rijtest Audi TTS Roadster 2016, open racen

    Related Posts

    By GastPublisher

    4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto

    By Rob Blom

    Autotest Mercedes-Benz EQA 250 Business Solution

    By GastPublisher

    Waar op letten bij private lease van een elektrische auto?

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    Dutch on Wheelz

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    • Rudi op AdBlue verwarmingselement Ford Ranger geeft de geest
    • Kees Roeleveld op Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Ron op Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Auteurs

    Rob Blom
    Meer van deze auteur en zijn artikelen.

    Yuri Van Koeveringe
    Meer van deze auteur en zijn artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2022 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?