Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • 4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto
    • Autotest Mercedes-Benz EQA 250 Business Solution
    • Waar op letten bij private lease van een elektrische auto?
    • Vreemde geluiden onder motorkap Peugeot 508
    • Je leaseauto alleen zakelijk gebruiken? Dat levert je nauwelijks extra werk meer op
    • Autotest Volvo C40 Recharge Twin Pure electric
    • Autotest Land Rover Discovery Sport R-Dynamic PHEV
    • Autotest Peugeot 308 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Rob Blom

    Subaru Levorg: Dakar-racer in schaapskleren

    Auto 03-02-20161 reactie

    De Subaru Levorg onderscheidt zich in veel. Standaard geavanceerde vierwielaandrijving, een beduidend lagere basisprijs dan veel andere auto’s met dezelfde uitrusting, een auto die je niet veel ziet én een bijna ongeëvenaarde kwaliteit.

    Subaru Levorg front Driving-DutchmanLevorg staat ergens voor: LE is de afkorting van LEgacy (nalatenschap van een lange Subaru traditie), VO staat voor reVOlution en RG duiden het woord touRinG. De compleet nieuwe Subaru wringt zich in het D-segment, waar al heel veel andere automerken in rondrijden. De competitie is dus stevig en het populaire imago van de gevestigde vooral Duitse orde is bijna niet kapot te krijgen.

    Subaru Levorg rear Driving-DutchmanWOW, wat een auto!

    Eerst het uiterlijk, daar valt niet over te twisten. Ik vind de Levorg mooi, heel mooi. Met name omdat de auto een eigen gezicht heeft. Het gevoel dat ik in de Levorg krijg is meteen goed en wordt enorm versterkt als ik met de auto ga rijden. De aandrijving is soepel en de auto voelt heel degelijk. Je merkt gelijk dat deze auto bijzonder is, maar hoe bijzonder ontdek je eigenlijk pas als je je niet meer aan de Nederlandse verkeersregels houdt.

    Subaru Levorg interieur Driving-DutchmanMan, het eerste woord dat ik hardop uitriep terwijl ik te hard een natte bocht doorging was: “WOW”! Het tweede, derde en vierde woord waren: “Wat een auto”! Echt, zo strak als dit apparaat op de weg ligt, maak je in dit segment bijna niet mee. De remmen doen daar nog een schep bovenop, wat een stoppers zijn dit zeg. En het lage en centrale zwaartepunt van de Levorg, zorgen dat deze tijdens hard remmen als een streep rechtdoor gaat. En dat heeft de Sub te danken aan de platte en laag liggende boxermotor met daarachter de versnellingsbak in de lengterichting van de auto. Deze auto is volledig in balans.

    Subaru Levorg kofferruimte Driving-DutchmanNobody is perfect

    Het onderstel in combinatie met de motor, versnellingsbak en vierwielaandrijving werken subliem samen. Dat er onder de motorkap een boxermotor met een inhoud van ‘slechts’ 1.6-liter ligt merk je aan niets. De voor deze auto volledig nieuw ontwikkelde benzinemotor presteert namelijk perfect, niets op aan te merken.

    Subaru Levorg down top Driving-DutchmanSubaru had de Levorg bijna nobody kunnen noemen. Bijna dan, want nobody is perfect. Wat is er dan niet perfect? Allereerst het rustig rijden over een hobbelige weg. De demping van het onderstel tot 50 kilometer per uur is wat aan de stugge kant. Boven de 50 kilometer per uur tot topsnelheid is de Levorg een wegliggingstopper. En van de onzuivere audiogeluiden en trillende speakers in de deur word ik niet vrolijk.

    Subaru Levorg stuur Driving-DutchmanConclusie

    De luchthapper op de motorkap had ik er af gelaten. Niet iedereen wil tijdens het boodschappen doen als Dakar-racer bekeken worden en het daagt mensen uit. En probeer je dan nog maar eens in te houden. Echter heeft de luchthapper volgens Subaru Benelux echt een doel. “Hij is stof voor discussie. De een vindt ‘m mooi, de ander vindt ‘m minder fraai. Maar hij zit er niet voor de show op, heeft een functie en voert frisse lucht naar de motor voor een betere vullingsgraad. En de luchthapper hoort bij het DNA en benadrukt de sportiviteit van Subaru.”

    Subaru Levorg motor Driving-DutchmanDe Subaru Levorg is een goed, onderscheidende, veilige en betrouwbare auto. De Japanners hebben een goede mix tussen comfort en sport gevonden waardoor de Levorg een auto voor iedereen is geworden. Je zit er prima in en er is voor- en achterin voldoende ruimte voor kleine én grote mensen. Bij stationwagens met vierwielaandrijving staat de Subaru Levorg bij mij bovenaan mijn wenslijstje. Een nadeel van zijn positieve eigenschappen zijn de stevige en stabiele prijzen voor een occasion.

    Plus
    + Prestaties
    + Onderscheidend
    + Stoelen
    + Betrouwbaarheid
    + Prijs

    Min
    – Onderstel tot 50 km/h
    – Geluidskwaliteit audio
    – Geen diesel verkrijgbaar

    Subaru Levorg symmetrical AWD Driving-DutchmanInformatie
    Merk: Subaru
    Model: Levorg
    Type: 1.6GT-S Premium
    Prijs vanaf: € 35.995,-
    Prijs testauto: € 40.995,-
    Motor: 4-cil. boxermotor, 170 pk
    Versnellingsbak: CVT
    Brandstof: Benzine
    Opgegeven verbruik: 7,1 l/100km
    CO2-uitstoot: 164 g/km
    Energielabel: E
    Garantietermijn: 3 jaar of 100.000 km
    Euro NCAP sterren: niet getest
    Topsnelheid: 210 km/h
    Carrosserie: 5-deurs, stationwagen
    Aantal zitplaatsen: 5
    Laadvolume: 522/1.446 liter
    Laadvermogen: 514 kilo
    Onderhoudsbeurt: 15.000 km / 1 jaar
    Distributieriem: nvt, ketting

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleMazda6 SKYACTIV-D schuurt tegen premium-merken aan
    Next Article Jeep Renegade Trailhawk: een fijne Eyecatcher

    Related Posts

    By GastPublisher

    4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto

    By Rob Blom

    Autotest Mercedes-Benz EQA 250 Business Solution

    By GastPublisher

    Waar op letten bij private lease van een elektrische auto?

    View 1 Reactie

    1 reactie

    1. Sjeik El i-dtec on 09-04-2016 13:40

      Een erg moeilijk te plaatsen auto in theorie. In de praktijk plaats deze 4×4 zich als lijm op het asfalt heb ik kunnen lezen.

      Wat is er moeilijk?
      Waarom 4×4? Er ligd niet constant sneeuw op de weg.
      Meer belasting afdragen aan de fiscus door het extra wagengewicht wat komt doordat er een zwaar 4×4 systeem inzit.
      Geen Diesel verkrijgbaar is vloeken in de kerk naar Diesel veteranen die hun Duitse metgezel niet voor Subaru aan de kant schuiven.
      168 gram co2 is wat hoog voor een auto anno 2016.
      Om de 15000 km een beurt is wat erg snel.

      Reply

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    Dutch on Wheelz

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    • Rudi op AdBlue verwarmingselement Ford Ranger geeft de geest
    • Kees Roeleveld op Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Ron op Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Auteurs

    Rob Blom
    Meer van deze auteur en zijn artikelen.

    Yuri Van Koeveringe
    Meer van deze auteur en zijn artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2022 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?