Twitter Facebook Instagram
    Trending
    • Blog Bert Pennock: Geef Karma geen kans
    • Rijtest elektrische Fiat 500
    • Rijtest Toyota Yaris, wat een transformatie!
    • Autotest Jeep Renegade 4xe 240 pk Plug-in Hybrid
    • Mercedes-Benz E-Klasse 200 d, perfectie geperfectioneerd
    • Blog Bert Pennock: Motorolie, dieselolie of beiden?
    • Met de elektrische Zero SR/S naar de Vogezen – Deel 1
    • Met de elektrische Zero SR/S naar de Vogezen – Deel 2
    Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    test BMX X7
    Auto 27-09-2019Geen reacties

    Test BMX X7 xDrive40i, onbescheiden maar steengoed

    By Yuri Van Koeveringe

    Het is niet de mooiste, noch de meest subtiele. De nieuwe BMW X7 is een beest van een auto waar je in veel opzichten niet omheen kunt. Zijn formaat, die gigantische grille en enorme wielen; rijden in deze grootste SUV van het Beierse merk is een statement op zich. Maar als ultieme luxe reisauto voor 7 personen is hij ongekend en biedt meer verfijning dan zijn uiterlijk doet vermoeden. Meer dan tijd voor een test dus.
    test BMX X7Zonder te schamen

    Dat de BMX X7 een auto is voor mensen met een diepe portemonnee die zich niet schamen dat te tonen, is duidelijk. Zeker met een M-sportpakket zoals die op onze testauto, is iedere vorm van bescheidenheid verdwenen. In ons land slaat dat misschien niet direct aan, het past nu eenmaal niet erg bij onze ‘doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’-mentaliteit.

    Maar in andere landen zoals in het Midden-Oosten en in China hebben ze hier een stuk minder moeite mee. Hier is een dikke dure auto een teken van smaak en rijkdom; iets wat je maar al te graag naar buiten brengt. En met verkopen waar ze Nederland alleen van kunnen dromen, zo werden er in China in 2018 465.044 BMW’s verkocht, is het begrijpelijk dat BMW met deze overtreffende trap in SUV-land komt.
    test BMX X7Een hoge 7-serie

    Volgens BMW moet je de X7 ‘zien als een hoge 7-serie in plaats van een grotere X5’ en na een week er mee gereden te hebben is duidelijk wat hiermee bedoeld wordt. Waar de X5 de bestuurder uitnodigt tot sportief rijden in een luxe omgeving, is de X7 volledig gericht op een zeer hoog niveau van comfort.

    Alles in de auto is gemaakt om de zeven inzittenden, inclusief de bestuurder, te verwennen met alle luxe die BMW te leveren heeft. Fantastisch zittende elektrische stoelen met massage, verwarming en koeling, een subliem geluidssysteem, dubbelglas voor een stil interieur, bekerhouders die je drankje desgewenst koelen of verwarmen, je kunt het zo gek niet verzinnen of het zit erop.
    test BMX X7Sterk op de achtergrond

    Ook de motor, een 3.0-liter zes in lijn met twee turbo’s is gericht op comfort. Alleen bij vol gas hoor je een fijne roffel uit het vooronder komen, verder is hij praktisch onhoorbaar. Desondanks is hij bijzonder krachtig en weet met zijn 340 pk en 450 Nm de 2.395 kilogram zware kolos in 6,1 seconden op de 100 km/h te brengen en een top te geven van 245 km/h.

    Hierbij geholpen door een werkelijk perfecte 8-traps automaat die de verzetten zo snel en vloeiend weet in te zetten, dat je nauwelijks merkt dat hij überhaupt schakelt. En uiteraard wordt de kracht op alle vier de wielen overgebracht voor maximale tractie.
    test BMX X7Wat een onderstel

    Een van de hoofdrolspelers in dit verhaal over luxe is het onderstel van de X7. Door de luchtvering worden alle oneffenheden, inclusief diepe kuilen of hobbels, compleet gladgestreken, alsof je een kleine 10 centimeter boven het asfalt zweeft.

    Dit lijkt in eerste instantie alsof je niet verbonden bent met de weg, maar als je de snelheid iets opvoert en de auto in de sportstand zet, merk je dat het nog altijd een echte BMW is. In bochten helt hij nauwelijks over en is daardoor totaal niet bang voor een potje sturen. Lichtvoetig is misschien niet het woord dat hierbij past, een X5 is sportiever, maar het is onvoorstelbaar hoe snel en gemakkelijk je bochten aan elkaar kunt rijgen. Eigenlijk alleen bij snelle bochtenwisselingen merk je het gewicht op.

    Ruimte over

    Je komt in de X7 niets tekort, zeker geen ruimte. Waar de X5 ook leverbaar is met een derde zitrij, is deze voornamelijk voor kleine kinderen. In de X7 kun je met 7 volwassenen comfortabel zitten, dankzij de extra ruimte in de hoogte en de lengte.

    En denk nu niet dat de achterste passagiers op twee karige opklapstoeltjes zitten. Zelfs deze stoelen zijn elektrisch instelbaar, hebben verwarming en een eigen airco-unit om de temperatuur afzonderlijk in te stellen. Om op deze stoelen te komen, hoef je alleen maar even een knopje in te drukken en de auto zorgt zelf voor een zo makkelijk mogelijk toegang.
    test BMX X7Conclusie

    Voor Nederlandse begrippen misschien iets te groot en iets te onbescheiden, is de BMX X7 wel een onvoorstelbaar goede en luxe auto. Een fantastische aandrijflijn met een onderstel om van te dromen zorgt dat rijden hierin pure verwennerij is. En met een dusdanig luxe interieur, gemaakt van louter topmaterialen afgewerkt tot een bijzonder hoog niveau, is de X7 hét vlaggenschip van BMW, waar je ook nog eens met zeven volwassenen in past. Je rijdt een X7 vanaf 115.350,- euro maar voor onze luxe uitgeruste testauto met M-sportpakket en BMW Individual interieur betaal je 155.672,- euro.
    test BMX X7

    BMX X7 xDrive40i

    Motor: 2.998 cc zes-in-lijn twinturbo benzine
    Vermogen: 340 pk bij 5.500 tpm
    Koppel: 450 Nm bij 1.500 tpm
    Transmissie: 8 v., automaat
    Aandrijving: vierwiel
    Topsnelheid: 245 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 6,1 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 2.395 kilogram
    Gemiddeld gemeten verbruik: 1 op 8,2
    CO2-uitstoot: 198 g/km
    Energielabel: D
    Prijs vanaf: 115.350,- euro
    Prijs testauto: 155.672,- euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp

    Related Posts

    Blog Bert Pennock: Geef Karma geen kans

    Rijtest elektrische Fiat 500

    Rijtest Toyota Yaris, wat een transformatie!

    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Video: Jaguar F-PACE P300 2019

    Aanmelden nieuwsbrief


    advertorial
    Meest gelezen
    20-08-2015

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    04-06-2014

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    02-11-2013

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    24-06-2015

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Nu op Twitter @drivingdutch
    • De RSS feed voor deze twitter account is niet beschikbaar op dit moment.

    Volg @drivingdutch op twitter.

    Colofon / Contact

    Dutch on Wheelz

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Auteurs
    Rob Blom
    Rob Blom
    Yuri Van Koeveringe
    Yuri Van Koeveringe
    Reacties
    • Yuri Van Koeveringe op Toyota PROACE, terug van weggeweest
    • Nomden zonwering op Toyota PROACE, terug van weggeweest
    • Yuri Van Koeveringe op De Fiat Ducato Natural Power CNG, het alternatief voor diesel
    • Yuri Van Koeveringe op De Fiat Ducato Natural Power CNG, het alternatief voor diesel
    • Michiel op De Fiat Ducato Natural Power CNG, het alternatief voor diesel
    • john van lennep op De Fiat Ducato Natural Power CNG, het alternatief voor diesel
    • Yuri Van Koeveringe op De Fiat Ducato Natural Power CNG, het alternatief voor diesel
    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2021 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?