Hoewel het motorseizoen op zijn einde loopt, worden we hier toch wel weer heel erg vrolijk van. Moto Guzzi introduceert namelijk de V9 Bobber Sport . Wat een gaaf ding is dit!

De Bobber is dit weekend één van de highlights tijdens Open House 2018 evenement voor Moto Guzzi-liefhebbers in de fabriek in Mandello del Lario. De V9 Bobber is het sportieve custommodel dat aan de oorsprong lag van het middelzware bobbersegment.

Moto Guzzi introduceert V9 Bobber Sport Driving-Dutchman

De Bobber karakteriseert zich door heldere lijnen, diverse total blackelementen en oversizedbanden, zoals die van de coureurs die in het naoorlogse Amerika aan de wieg stonden van het Bobber-fenomeen; het racen op snelle dirt-tracks.

Hoewel het motorseizoen op zijn einde loopt, worden we hier toch wel weer heel erg vrolijk van. Moto Guzzi introduceert namelijk de V9 Bobber Sport . Wat een gaaf ding is dit!

De Bobber Sport valt verder op door zijn laag geplaatste monozadel en sportieve, compacte rijhouding. Öhlins-schokdempers met instelbare veervoorspanning en ingaande en uitgaande slag zorgen voor betere veerprestaties en meer controle bij hoge snelheden.

Onmiskenbaar geluid

Het onmiskenbare geluid van de Moto Guzzi 850 V-twin klinkt nog dieper dankzij de gehomologeerde slip-on uitlaatpijpen, die zijn uitgevoerd in matzwart en aluminium en aan de uiteinden schuin toelopen. De speciale nieuwe oranje kleur op de tank en aluminium zijpanelen contrasteren gaaf met de total blackafwerking.

Moto Guzzi introduceert V9 Bobber Sport Driving-Dutchman

De tank wordt aan weerszijden gesierd door een speciaal bewerkte Moto Guzzi-adelaar. De donkere tinten keren ook terug op andere onderdelen, zoals de koelvinnen van de cilinders, massieve aluminium tankdop, koplamp-frame en de graphics van het instrumentenpaneel.

Andere bijzondere details verlenen de voorzijde van de nieuwe Moto Guzzi V9 Bobber Sport een nog krachtigere en agressievere uitstraling: het voorspatbord is verkort en de lager geplaatste koplamp is voorzien van een zwarte aluminium kuip. Tenslotte zijn de vorkbuizen voorzien van klassieke stofrubbers.

Deel.

Over de schrijver

Rob Blom

Rob Blom is gek op alles wat wielen heeft. Hij is zijn carrière begonnen als automonteur en via automotive en automotive aftermarket bedrijven in de mediawereld terechtgekomen. Nu is hij Driving-Dutchman en helpt hij automotive bedrijven bij de promotie van hun producten en diensten. Rob heeft een passie voor autoracen, klassieke auto's en (V-Twin) motoren, snelle sportwagens en vierwielaandrijving. Privé heeft Rob op dit moment een KTM 990 Adventure en een Hyundai H200 om hem van A naar B te vervoeren.

Laat een reactie na: