Als je een Yamaha type MTM, MTN of MTT690 hebt, dan moet je even terug naar je dealer om ‘m te laten checken. De bevestigingsbouten van de kettingkast kunnen losraken en tussen de aandrijfketting komen. 

Dit meldt Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW) op hun website. Als de bouten los zitten, kan de kettingkast kan in stukken breken. De afgebroken stukken kunnen op hun beurt weer gevaar opleveren voor de opzittende en/of overige weggebruikers met mogelijk een (verkeers)ongeval met letselschade tot gevolg.

Heb je een Yamaha MTM, MTN of MTT690 Dan moet je even terug naar de dealer Driving-Dutchman

Details terugroepactie Yamaha, MTM, MTN en MTT690

Referentiecode producent:  MC18-02 
Meldende producent/distributeur:  Yamaha Motor Nederland B.V. 
Referentiecode RDW: MGP180337 
Publicatiedatum RDW: 16-07-2018 
Merk/Type: Yamaha MTM690, Yamaha MTN690, Yamaha MTT690 

Op www.yamaha-motor.eu/nl/services/modification-checker/index.aspx kun je het VIN-nummer (een volledig framenummer bestaat uit 17 posities) van jouw Yamaha voertuig invoeren en controleren of op dit voertuig een terugroepactie van toepassing is.

Beschrijving van het herstel: volgens de RDW website: de eigenaar van de motor wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De dealer zal de vulbussen vervangen en de bevestigingsbouten met het juiste aanhaalmoment vastzetten. Eigenaren van de betroffen motoren worden volgens RDW vanaf 27 juli 2018 via een brief geïnformeerd.

Deel.

Over de schrijver

Rob Blom

Rob Blom is gek op alles wat wielen heeft. Hij is zijn carrière begonnen als automonteur en via automotive en automotive aftermarket bedrijven in de mediawereld terechtgekomen. Nu is hij Driving-Dutchman en helpt hij automotive bedrijven bij de promotie van hun producten en diensten. Rob heeft een passie voor autoracen, klassieke auto's en (V-Twin) motoren, snelle sportwagens en vierwielaandrijving. Privé heeft Rob op dit moment een KTM 990 Adventure en een Hyundai H200 om hem van A naar B te vervoeren.

Laat een reactie na: